Manökken Proletarz

Részeg sofőrök antropológiája

- avagy kis magyar buciológia

Ahány ember, annyi részeg, és annyi részeg sofőr, mondhatnónk, azonban a képlet korántsem ilyen egyszerű. A sima (mezei) részeg ugyanis alapvetően tér el az autót vezető részegtől, amely már önmagában is egy külön állatfaj, de a fajon belül is  elkülöníthetők különféle változatai.

1. Az egyszeri részeg sofőr

Nemcsak azért egyszeri, mert a legkevesebb gondot okozó, és egyben a legkevesebb különleges jellemvonással ellátott fajtáról van szó, hanem azért, mert általában csak egyszer (vagy kétszer) vezet alkoholos befolyásoltság alatt az életében. Fajtájára jellemző, hogy ereiben vér folyik, és csak igen alacsony ezrelékben alkohol, és jellemzően egy-két pohár bor, vagy egy pohár pezsgő után találkozhatunk vele, egy váratlan munkahelyi névnapot, vagy baráti látogatást követően. Jellemző rá továbbá, hogy úgynevezett pech-hel rendelkezik. Ez a pech leginkább rendőr alakban jelentkezik nála, amikor  délután négykor a szokásos, mindennapi útvonalán pont akkor állítja meg a rendőr, amikor nem sokkal előtte elfogyasztott egy deci rizlinget a Jóska sajátkészítésű háziborából. Soha előtte és soha  utána máskor nem fogja megállítani őt rendőr.  Két alfaja van, a nagyobb csoportban előforduló ún. lelkiismeretes fajta, amelyik többet azért nem vezet ittasan, mert furdalja a lelkiismeret, és van a kevésbé lelkismeretes, de igen peches fajta, akinek egyszer már elvették egy évre a jogsiját emiatt, és azért nem kockáztat többet.

2. Az ún. ártalmatlan vagy mázlista részeg sofőr

Ez az a fajta, aki minimum havonta egyszer képes pocsolyarészegre inni magát, és az ilyen alkalmak után a hazajutást legtöbbször ún. teleportálással oldja meg (iszik még egy felest, és aztán legközelebb az ágyában tér magához). A spontán vagy kevésbé spontán bulik helyszínére gyakran érkezik autóval és a társaság több tagjának rimánkodása ellenére gyakran azzal is távozik. Két jellemvonása van, ami ennek ellenére is életben és sérülésmentesen egyben tartja: óriási mázlifaktora, és az, hogy az úgynevezett békés, vagy lelassult részegek csoportjába tartozik. Részegen általában a kertek alatt és maximum 10 kilóméter/órával hajt. Az éjszakai életben és az éjszakai vezetésben óriási rutinnal rendelkezik, ami szintén megóvja a jelentős balesetektől. Gyakran becsajozik/bepasizik, ilyenkor általában az újsütetű partnert kéri meg a vezetésre, amennyiben az kevesebbet ivott. Rendőrrel általában nem találkozik, vagy ha mégis, a rendőr az általános iskolás osztálytársa vagy barátnője (vagy osztálytársának barátnője), ezért nem tesz feljelentést ellene, hanem elintézik okosban.

3. A tudatos részeg sofőr

A tudatos részeg sofőrt három dolog különbözteti meg az előző alfajtól: kisebb gyakorisággal issza le magát pocsolyarészegre, kisebb gyakorisággal érkezik autóval a bulik helyszínére, valamint harmadikként az, hogy ő tudatában van annak, hogy pocsolyarészeg (vagy az lesz nemsokára) ezért megkér valakit, hogy vigye el hazáig, vagy gyalogol, vagy sofőrszolgálatot hív.

A kisebb gyakoriságból következően viszont rutintalan, ezért az előző két alfajnál veszélyesebb fajta. Ha hazaviteti magát valakivel, akkor az a valaki hót zicher az ellenkező irányba megy, aztán részegen már nem tudja elmagyarázni, hogy ő neki mégis merre lenne jó, ezért hajnali 5kor a félig lebontott Kökin ébred egy padon. Amennyiben gyalogol, belekötnek legénybúcsúra jött derék angolszász fiatalok, netán kicsit elgyepálják, vagy elhagyja a telefonját, rosszabb esetben nem hagyja el, de valaki elveszi tőle útban hazafelé. A különösen tudatos részeg sofőrök egy csoportja ezek helyett inkább sofőrszolgálatot hív, azonban ha így tesz, biztosak lehetünk benne, hogy a mélygarázsból, ahol a kocsiját hagyta, ő maga fog kiparkolni, és eközben nagyon csúnyán meghúzza a kocsija oldalát, majd miután a hívatásos sofőr hazavezette, az otthoni parkolóhelyére is ő maga fog beállni, mialatt jelentősen megreszeli a kocsi másik oldalát is.

4. Az állat

Az állat az, aki hetente többször kiereszti a gőzt, vagy  "pörög", vagy "munka-megbeszéléseken", "munkavacsorákon" vesz részt. Buliba be, buliból ki, másik buliba be természetesen autóval megy. Az általa ilyenkor használt autó értéke jellemzően 8-10 millió körül forog, ennyi pénzért már lehet venni egy igazán kúlos verdát, amivel egy hosszabb egyenes útszakaszon el lehet érni a 230 km/h-át, és elég légzsák és merevítés van benne, hogy testi épségéért ilyenkor se kelljen túlzottan aggódni. Ennél többet viszont nem költ rá - az autó számára fogyóeszköz. A sebesség megszállotja, mániákusan és korlátlanul fogyaszt mindent ami felpörget (energiaital, speed, kokó, nők, körhinta és csípőspaprika). Az élet számára egy versenypálya, a rosszhír azonban az, hogy a Rottenbiller utcát és a Slachta-közt is annak nézi. Ön és közveszélyes, kóbor kutyák, kivilágítatlan és kivilágított biciklisták és kanyarban épült házak tulajdonosai sem lehetnek tőle biztonságban, nyomát kidöntött korlátok,elferdült demszky-karók és apróra törött szélvédő-üvegcserepek szegélyezik. Van azonban egy jó tulajdonsága is, mégpedig az, hogy meglehetősen rövid ideig él, és a közép-korúságot elérvén már jó eséllyel hagyhatja ott a fogát valamelyik útmenti jegenyefa kérgében. Bár az "állat" sofőr gátlástalansága okán jó eredményeket érhet el karrierjében és az élet egyéb területein, nem jellemző, hogy utána maradandó érték vagy teljesítmény maradjon. Amennyiben még azelőtt szakít fenti életmódjával, mielőtt végzetes baleset érné, jó eséllyel válik egy-egy szekta vagy fiatal egyházi közösség megbecsült tagjává.

s

A bejegyzés trackback címe:

https://mapez.blog.hu/api/trackback/id/tr31999946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása